dinsdag 29 januari 2013

Voor een Elvisfan

Ik wil allereerst  mijn nieuwe volgers van harte welkom heten. Ik vind het erg leuk dat jullie af en toe komen kijken en hier misschien wat inspiratie opdoen, net zoals ik dat doe bij andere blogs! 
Helaas heb ik vaak heel weinig tijd om bij iedereen reacties achter te laten, maar ik kom zoveel mogelijk bij jullie blogs kijken en geniet van alles wat ik zie!
Ik ben weer begonnen met de teksten voor de nieuwe HobbyHandig en Cards & Scrap en zit nu volop in de paasspullen!

En dan nu mijn kaart.



Binnenkort viert een vriendin haar verjaardag en ze is een grote fan van Elvis Presley. Vorig jaar is ze zelfs met haar man naar Memphis geweest en heeft daar Graceland (het huis van Elvis) bezocht. Daarom heb ik een kaart gemaakt met afbeeldingen erop die voor haar wel bekend zijn.
Bovendien is er een leuke Challenge bij http://dutchcardlovers.blogspot.nl om een kaart met onderstaande kleuren te maken en die heb ik dus bij mijn kaart toegepast.

Ik denk wel dat de meeste kleuren te vinden zijn, vooral in de achtergrond. Daarvoor heb ik eerst glad wit karton bestempeld met gitaarafdrukken en Versamark inkt. Daarna alles bewerkt met clear embossingpoeder en de kaart ingewreven met Distress ink: Mustard Seed, Rusty Hinge, Barn Door, Faded Jeans, Dusty Concord en Peeled Paint. Daardoor kwamen de gitaren weer mooi tevoorschijn. De plaatjes van Elvis en Graceland met Pink Cadillac heb ik van Internet geplukt. De Rock and Roll afbeeldingen komen uit een heel oud vel scrappapier. De sterrenswirl is van nellie Snellen, de muzieksleutel van Marianne D. en de nootjes komen uit een Tom Tas pons.
Ik ben benieuwd wat ze ervan vindt!

First I like to say a warm welcome to my new followers. I hope you like my blog and find some inspiration over here. Unfortunally I don't have so much spare time for making comments on all blogs I follow, but you can be sure: I like visiting and I am enjoying every blog!
At this moment I am writing for the Easter issues of HobbyHandig and Cards & Scrap, and I am surrounded by Easter items! And ofcourse I also like making cards in my spare time.
This card is meant for a very good friend of mine. She is an Elvis Presley fan for ages and has even visited his house in Memphis, USA.
At Dutch Card Lovers you can also enter a challenge with a card in colours as shown above. So I made the card with these colours.
First I stamped a guitar all over white cardstock with versamark and embossed it with Clear powder. After that I rubbed Distress Ink on it. Elvis and Graceland with pink Cadillac are from Internet, the star swirl from nellie Snellen, Music sign by Marianne D. and from a Tom Tas punch.
I am curious about her face when seeing the card.

Zuerst möchte ich meine neue Folger herzlich Willkommen heissen und ich hoffe dass Ihr manchmal vorbei kommt und Spass daran habt.
Leider hab ich nur wenig Zeit um bei allen die ich folge Kommentare zu schreien und das tut mir leid.  Ich besuche Eure Blogs aber wirklich gerne und soviel wie möglich.
Momentan bin ich sehr beschäftigt mit Texte schreiben für die Osterausgaben von HobbyHandig und Cards & Scrap und bin umgeben von Osterkreationen! Und natürlich bastle ich gerne meine Karten!

Diese Karte ist für eine Freundin die eine grosse Elvis-Fan ist. Sie besuchte sogar Memphis und Graceland zusammen mit Ihren Mann.
Ausserdem gibt es bei Dutch Card Lovers einen Challenge um eine Karte zu basteln mit oben stehenden Farben.
Ich hab eine Gitarre mit Versamark Tinte auf weissem Papier abgedrückt und Clear Embossingpulver darauf angewendet. Danach die Karte eingerieben mit Distress Ink in den gewünschten Farben. Die Bilder kommen vom Internet, der Schnörkel ist von Nellie Snellen und die Musikfiguren sind von Marianne D. und aus einem Tom Tas Stanzen.
Jetzt bin ich neugierig wie sie reagiert wenn sie die Karte bekommt!

13 opmerkingen:

  1. This is a lovely card Lia, I'm not an Elvis fan but it doesn't distract from your creation loving that layout and the papers
    jacqui x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook een Elvis fan en ik weet zeker dat je vriendin hem fantstisch zal vinden.Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jouw vriendin rockt around the clock als ze dit krijgt, super Lia!!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat heb je dit super gemaakt voor haar als Elvisfan, dat is toch helemaal geweldig. Ik vind hem het einde. Heel leuk gedaan Lia.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooooo die is mooi, ben ook een Elvis fan dus weet zeker dat ze blij mee is.

    Liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een super leuke orginele uitwerking heb je gemaakt voor deze challenge!

    liefs,
    Samantha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit moet helemaal in de smaak vallen, dat kan niet missen!
    Lekker vrolijk!!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk gemaakt zeg! Dat zal een echte Elvis fan als je vriendin zeker kunnen waarderen! Bedankt voor het meedoen bij DCL!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Good post! We will be linking to this great article
    on our website. Keep up the great writing.
    Feel free to visit my blog : watch movies online

    BeantwoordenVerwijderen
  10. WOW, die Karte ist einfach traumhaft schön und so speziell, sie gefällt mir super gut...Kompliment!
    Liebe Grüsse von Bea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk, leuk daar moet ze toch wel heel erg blij mee zijn. Fijn dat je meedoet bij DCL.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke vrolijke kaart!
    Bedankt voor je deelname aan DCL.
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen