zondag 16 december 2012

Scandinavische kerst van een Ikea servet


Een poosje geleden vond ik bij Ikea een pakje servetten met heel leuke afbeeldingen en die moesten mee naar huis, want daar zag ik wel wat in.
Eén van de afbeeldingen zie je op deze kaart. Ik heb hem met dubbelzijdig kleeffolie op wit karton geplakt en uitgeknipt. Daarna met papier uit een kerstblocje van vorig jaar van het Kruidvat op een witte kaart verwerkt, samen met swirls en een Poinsettia van Marianne Design en daarachter zit een ronde vorm van een Multi Frame Die van Nellie Snellen.
Het is weer een Easelkaart geworden, want als je hem opendoet zie je dit.



De binnenkant is ook weer beplakt met hetzelfde dessinpapier en een Poinsettia met swirls. Ik vind de combinatie van rood/wit kleuren zo leuk en heb er diverse kerstkaarten mee gemaakt!
Alle kerstkaarten zijn nu klaar en eigenlijk vind ik het wel goed zo. Nu weer aan de 'gewone' kaarten en daar heb ik best zin in!
De komende week zal ik echter nog wel wat kerstkaarten laten zien, want ik heb niet veel tijd om al aan andere te beginnen, hoe graag ik dat ook zou willen.
Deze kaart doet in ieder geval mee met de challenge van De Creatieve Zebra: http://decreatievezebra.blogspot.be

A while ago I found nice Scandinavian napkins at the Ikea store and I took them home, because I thought I could use them for more than just wiping my mouth with them!
I made this card with one picture out of the napkin. I glued it on ton white cardstock and trimmed it out. I made  a white Easelcard with designpapers from last year out of a paperpad by Kruidvat. Used swirls and Poinsettias from Marianne Design and a round Doily from a Multi Frame Die (Nellie Snellen) for decoration. I just love the white and red combination of colours and made several Christmascards with them!

Eine Weile her hab ich im Ikea Geschäft Servietten gefunden mit hübsche Abbildungen aus Skandinavien. Die hab ich sofort gekauft, denn damit kann man ja mehr machen als nur den Mund abwischen!
Ich hab eine Figur auf weissem Papier geklebt und ausgeschnitten. Dann hab ich diese Easelkarte hergestellt und auf allen Seiten Papier vom Kruidvat vom letzten Jahr geklebt. Dazu kamen noch Schnörkel und Poinsettias von Marianne Design und eine runde Form aus dem Multi Frame Die von Nellie Snellen.
Ich mag die Kombination von roten und weissen Farben sehr und hab schon einige Weihnachtskarten damit gebastelt.

13 opmerkingen:

  1. Wat een hele mooie kaart Lia. Groetjes Marga.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super is hij geworden mam! Wat je al niet met servetten kunt doen.. Mooi plaatje! x Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. This is a super card Lia love that Santa and papers

    jacqui x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wel ja, nog een winkel waar we naar moeten moeten om iets leuks op de kop te tikken.verder toch haast niks te doen hahhaaaaaaaaaaa!! Wat een super super super kaart is dit Lia!!!!!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is dit weer schitterend gemaakt Lia, ik vind het een beauty, supermooi.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuke kaart Lia. Heel leuk bedacht.Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk Lia!
    Ik heb de servetten gezien maar laten liggen. Er was wel ander leuk kerst spul waar ik wat in zag en heb meegenomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leukkkk Lia is de kerstman,mooi gemaakt.Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk idee kaarten van een servet, erg mooi hoor.
    groetenLenie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Lia,
    Wat een MOOI easelkaartje is dit.
    Enneh.....een ander servetje nemen om je handen af te vegen ☺☺☺.
    Liefs Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo jij bent snel Lia! Erg mooi gedaan! En het is gelukt met de link zie ik! Helemaal top!
    Bedankt voor je deelname aan de challenge bij de creatieve zebra!
    Groetjes Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtig kaartje heb je gemaakt! Leuk dat je meedoet met de challenge van DCZ.
    Lieve groetjes, Heleen

    BeantwoordenVerwijderen