dinsdag 31 januari 2012

Echt winter!

We hebben de afgelopen dagen een lang weekend doorgebracht in een Bosrijk-huisje van de Efteling, samen met kinderen en kleinkinderen. Het was een super geslaagde korte vakantie en een echte aanrader! Omdat de kleinkinderen nog écht klein zijn en een middagslaapje nodig hebben, gingen we halverwege de dag terug naar het huisje. In die paar uurtjes hebben mijn dochter Yvonne en ik samen gezellig zitten "kleuren", want Yvonne had Copics en afdrukjes meegenomen (je bent een hobbyïst, of niet dan?). Voor mij waren Copics nieuw en ik moet zeggen, dat ik eiegenlijk al gauw in de gaten had, dat ik het eigenlijk liever bij mijn gewone kleurpotloden hou.
Edwin op ski's was de eerste poging. Ik vond het jammer dat de kleuren hier en daar buiten de lijntjes liepen, maar ik wilde toch een kaart met de 1e ingekleurde Copic afbeelding maken en dit is 'm! Edwin is uitgestanst met een Nestabilities ovaal en de randen zijn gekleurd met Chalk.De randjes zijn van de Loop pons van Martha Stewart, de blauwe achtergrond komt van een paperpad van Frosty the Snowman, de roze stroken zijn restjes die ik nog had. Het lint met ijskristallen komt van Kars, de ijskristal pons is van Martha Stewart en de andere motieven komen uit ponsen van Marianne Design.
Binnen enkele dagen kunnen de schaatsers echt van start, want het is inderdaad winter geworden! Ik hoor er niet bij, alhoewel ik kou en zon liever heb dan al die grauwe nattigheid.

This is my first try-out with Copics. I have to say honoustly, that I like colouring with pencils better..
But I wanted to make a card with Edwin, although the colouringresult is not too good!
I used a background with papers from a paperpad with Frosty the Snowman and some pink leftovers. The borders are from the Loop punch by Martha Stewart, as well as the icecrystals.
Winter has come to Holland, and soon you will see skaters on every pond and others frozen waters. Well, I won't be skating, but I like frost and sun a lot better than all those grey rainy days we had!

10 opmerkingen:

  1. Hallo Lia,
    Het is een echt WINTERS kaartje geworden. Het ziet er extra winters uit met die hele blauwe achtergrond ☺☺☺. Voor de eerste keer met copics gekleurd.....is je GOED gelukt.
    Liefs Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk winter's kaartje, ik vind het wel goed gelukt hoor voor een eerste keer hoor. Gezellig hoor zo'n weekendje weg met kinders en kleinkinders.

    gr.LOUise

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooie kaart. voor de eerste keer copics heb je goed gedaan hoor! Ik weet dat dit bij mij nog erger was! Mooie kleuren
    liefs Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi joh en fijn dat je het leuk gehad hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt me super knus zoals je daar met je schoondochter bezig was terwijl de kleintjes een dutje deden! Wat jij met de Copics hebt ervaren, daar hik ik dus met die Promarkers tegen aan. De (iets sterkere) leesbril op het puntje van mijn neus (nog net niet het puntje van mijn tong er uit zoals vroeger, hahaaha) en TOCH ga ik buiten de lijntjes. Mijn truc??? De witte gelpen er langs want ik baal er enorm van! Ook stukjes licht houden is hartstikke moeilijk want je mag tenslotte geen overgang zien!!! Lang verhaal......jouw kaart is wel hartstikke leuke en past helemaal bij de ijzige kou van vandaag en het wordt nog erger, brrrrrrrr!!!!
    Liefs, Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind je kaartje prachtig en voor de eerste keer kleuren met copics is prima gegaan. Jij komt er wel
    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk winters kaartje! Past perfect bij dit weer!
    Liefs
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hoi Lia,
    ik heb me opnieuw aangemeld en nu sta je in mijn bloglijst:0)
    wat een leuke kaart!
    grtz Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen