zaterdag 21 januari 2012

Deze kaart zit al heel lang in mijn collectie, maar omdat het thema Holland populair blijft raakt hij niet "uit de mode"!
Het plaatje stond ooit in HobbyHandig. Ik heb het op blauw karton gemat. Erachter zie je een vlechtwerkje (vroeger veel met kleuters gedaan toen ik kleuterleidster was). Ik heb rode, witte en blauwe reepjes van ca. 0,7 cm breed gesneden en tot een matje in elkaar gevlochten. Het geheel zit in een wit vierkant uit dezelfde HH waar ik een cirkel uitgesneden heb. De geponste randen zijn in de dubbele, rode kaart gemaakt met een gewone Tom Tas pons. Ik heb wit papier tegen de binnenkant geplakt. Wat stras erbij en een strikje en de Hollandse kaart was klaar.

The coloyrs of the Dutch flag are beautiful on a card as you can see! The image was published a long time ago in HobbyHandig. I made the background from several red, white and blue pieces of paper which I put together. I used an old TomTas punch for decorations in the red card.

8 opmerkingen:

  1. Dat vlechten met stroken papier kan ik me ook nog wel herinneren, wat leuk dat je dat hier weer hebt gedaan Lia! Een super kaart, vooral voor mensen in den vreemde!!!!

    Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Lia,
    Een MOOI Hollands kaartje.....rood, wit en blauw. Het vlechtwerk is iets om te onthouden ☺☺☺
    Nog een fijn weekend toegewenst.
    Liefs Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk Hollands kaartje, en wat leuk dat vlechtwerk!.

    gr.LOuise

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hardstikke leuk lia.
    Ik hou erg van Hollandse kaarten.
    Toen ik op de kleuterkweek zat, was het vlechten en vouwen net "uit de mode", "functieontwikkeling" was toen het toverwoord. Zelf heb ik er wel plezier aan beleefd.
    Grappig dat wij hetzelfde vak hebben uitgeoefend, ik vond het het mooiste beroep van de hele wereld!
    Lieve groetjes hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt een Hollands kaartje heb je gemaakt.
    Leuk dat rood, wit en blauw.
    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellige Hollandse kaart! Mooi hoor!
    Liefs
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vrolijke kaart, Lia!! Lekker hollands. Liefs, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  8. tja, soms heb je van de 'blijvertjes' mooi gedaan, je kaartje hieronder is ook superzzz
    grtjs, martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen